Kilpailut ja tapahtumat

Filter

Kupittaan kisat

3.2.2024 kilpailupäivä Kupittaan urheiluhallissa kaiken ikäisille.
9–13-vuotiaiden lajit alkavat klo 10.00.
15-vuotiaiden ja vanhempien lajit alkavat klo 14.00.

Tilastopajacup

Suomen suurin kansallinen yleisurheilun sarjakilpailu Tilastopajacup tarjoaa erinomaisen urheilijaystävälliset puitteet korkeatasoisiin kilpailuihin.

Juniorihallikilpailut

Turun Urheiluliiton lähes legendaariset kansalliset juniorihallikisat kilpaillaan vuosittain tammi-helmikuussa Kupittaan urheiluhallissa. Tämän kevään TuUL kansallinen juniorihallikilpailu järjestetään lauantaina 10.2.2024.

Urhon kisat

3-9 vuotiaille lapsille tarkoitettu matalan kynnyksen Urhon kisat järjestetään Paavo Nurmen stadionilla.  Kilpailu on maksuton ja tulokset julkaistaan nettisivuillamme.

Puistojuoksukilpailut

Puistojuoksukilpailu juostaan joka kevät Kupittaan puistossa lasten ja nuorten harjoituksissa ryhmien kesken.

Ruissalojuoksut

Turun Urheiluliiton järjestämä Ruissalojuoksut järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1973. Tapahtuma on yksi Suomen vanhemmista vuosittain yhtäjaksoisesti järjestetyistä juoksutapahtumista.

Paavo Nurmi Marathon

Paavo Nurmi Marathon on kesäisin Turussa järjestettävä maratonjuoksutapahtuma, joka kerää vuosittain yli 3 000 osallistujaa. 33. Paavo Nurmi Marathon järjestetään Turussa 16.-17.8.2024.

Aurajoen Yöjuoksu

Tervetuloa juoksemaan historialliseen Suomen Turkuun 26.4.2024. Aurajoen Yöjuoksun tapahtuma-alue sijaitsee Turun linnan pihalla ja viiden kilometrin mittainen juoksureitti kulkee Aurajoen ympäristössä.

Paavo Nurmi Games

Paavo Nurmi Games on osa Paavo Nurmen muistoa kunnioittavaa Paavo Nurmi Festivalia. Turun Urheiluliitto järjesti ensimmäiset Paavo Nurmen kisat suurjuoksijalleen Paavo Nurmelle 60-vuotissyntymäpäivälahjaksi kesäkuussa 1957. Ilmapiiri ja tunnelma ovat Turun jokirannassa ja kauniilla luonnonläheisellä stadionilla unohtumaton kokemus.

Op-viestit

OP-viestit eli suuri viestiseuraottelu on viestikarkelo, jossa Turun Urheiluliitto, Helsingin Kisa-Veikot, Lahden Ahkera ja Tampereen Pyrintö kamppailevat vuosittain tammi-helmikuun vaihteessa halliviestimestaruudesta.