Viikoittaiset yhteisharjoitukset aikuisille

Laadukasta toimintaa nuorista ja kilpaurheilijoista aloitteleviin ja kokeneisiin kuntoilijoihin.

Seurallamme on tarjolla viikossa 8 valmennettua harjoitusta, joihin kaikki voivat vauhtiin ja tasoon katsomatta osallistua. Harjoituksista saa jokainen valita itselleen sopivat harjoitusvuorot. Kaikkien yhteisten harjoitusten jaksotus noudattaa seuran yhteistä vuosikelloa.

Uintiharjoituksissa on käytettävissä useita ratoja, joille voidaan uintivauhtien mukaan jakautua. Kaikki harjoitukset ovat vapaauintipainotteisia, mutta niiden sisältö ja kuormittavuus vaihtelee. Maanantain uinnin yhteydessä on vaihteleva määrä lyhyitä tehollisia vetoja, keskiviikon vuorolla pääpaino on tekniikassa ja lauantaina kestävyyden kehittämisessä.

Pyöräharjoitukset järjestetään etänä tai Velodromilla, joten niihinkin voi jokainen osallistua kaikki vauhdista ja tasosta riippumatta. Velodromille siirryttäessä käydään yhteisesti Velodromin pelisäännöt läpi.

Perjantain juoksuharjoituksissa alkulenkki pyritään järjestämään muutamassa tasoryhmässä. Loppuharjoitus eli juoksutekniikka ja lihaskunto tehdään yhdessä Kupittaan hallissa. Hallissa on paljon tilaa, joten tekniikkaharjoitukset ja lihaskuntoharjoitukset jokainen voi tehdä oman tason mukaan. Tiistain juoksu on tarkoitettu matalan kynnyksen juoksuksi. Käymme läpi aluksi tekniikkaa ja lopuksi juoksu on tarkoitus juosta hieman kovempi tehoisia vetoja, jokainen omaan tahtiin. Jo enemmän juosseet voivat osallistua Turku Juoksee harjoituksiin.

Arki-iltojen uintien yhteydessä on 30 minuutin ohjattu kuivaharjoitus, joka pidetään Impivaaran uimahallin liikuntasalissa. Kuivaharjoitus on suunniteltu uintiohjelmaa tukevaksi. Maanantain kuivaharjoitus on keskivartalopainotteinen ja keskiviikon liikkuvuus- ja tukilihaspainotteinen.

Mikäli et ole varma pystytkö osallistumaan harjoituksiin säännöllisesti, huomaathan, että viikkoharjoituksiin on myös mahdollista hyödyntää 10-korttia.

Tarkemmat treeniajat ja tapahtumat julkaistaan MyClub-sivustolla. Pääset jäseneksi ryhmään, kun olet ilmoittautunut jaoston jäseneksi ja maksanut jäsenmaksun. Katso tarkemmat ohjeet jäseneksi liittymiseen.

Ilmoittautumiset viikottaisiin yhteisharjoituksiin, valmennusryhmiin ja uinnin tekniikkaryhmiin sekä 10-korttiin löytyvät täältä.

Harjoitusajat

Valmennetut viikkoharjoitukset kevät 2024:

• maanantai klo 19.30-20.00 keskivartalopainotteinen kuivaharjoitus, Impivaaran uimahallin liikuntasali
  • maanantai klo 20.15-21.30 uintiharjoitus, Impivaaran uimahalli, 25 metrin allas
  • tiistai klo 17.30-18.45 Juoksu harjoitus, Kupittaan puisto (matalan kynnyksen reippaampi juoksu)
  • keskiviikko 19.45-20.15 liikkuvuus- ja tukilihaspainotteinen kuivaharjoitus, Impivaaran uimahallin liikuntasali
  • keskiviikko klo 20.30-21.30 uintiharjoitus, Impivaaran uimahalli, 25 metrin allas
  • torstai klo 18.00-19.30 pyöräharjoitus, Etänä tai Velodrom
  • perjantai klo 18.00-19.20 Juoksuharjoitus, Kupittaan puisto ja Kupittaan urheiluhalli
  • lauantai klo 8-10 uintiharjoitus, Petreliuksen uimahalli

Sunnuntaisin on myös vapaa uintivuoro Impivaaran uimahallilla 7.15-9.00, jolloin 50 metrin altaan radat 6-8 on varattu jäsenistömme käyttöön. Vapaavuorolla ei ole valmennusta eikä valmennusmaksua. Vapaavuoroille ilmoittautuminen MyClubin kautta.

Turku Juoksee -treenit

Jäsenistömme on aktiivisesti mukana Turku Juoksee -treeneissä, jotka ovat kaikille avoimia, lajista tai seurasta riippumatta. Turku Juoksee harjoituksiin ovat tervetulleita kaiken tasoiset juoksijat, aloittelijoista vauhdikkaampaan menijään. Treenit järjestetään tiistaisin Kupittaan ympäristössä ja tapaaminen on klo 18.00  Kupittaan lähdepaviljongilla. Lisää tietoa ja tarkemman suunnitelman syksyn treeneistä sekä treenien sisällöistä löydät Turku Juoksee Facebook -sivulta.

Turku Juoksee -Facebook

Pyöräilyjaoston viikkolenkit

Seuramme pyöräilyjaosto järjestää viikoittain kaikille avoimia pyörälenkkejä. Suosittelemme näitä yhteislenkkejä myös triathlonjaoston jäsenille. Tarkemmat tiedot porukkalenkeistä löydät TuUL pyöräiljaoston sivuilta.

TuUL pyöräilyjaoston sivut

Maksu- ja peruutusehdot

Viikkoharjoituksiin ilmoittautuminen on sitova. Emme takautuvasti palauta maksuja. Mikäli sairastumisen tai muun painavan syyn vuoksi et pysty osallistumaan ilmoittautumaasi ryhmänharjoituksiin, olethan yhteydessä triathlon@turunurheiluliitto.fi, niin katsomme tapauskohtaisesti mahdollisista korvauskäytännöistä. Mikäli työvuorojen vaihtumisen tai muun vastaavan vuoksi et enää pääse ilmoittautumallesi harjoitusvuorolle, vuoroa on mahdollista vaihtaa kesken kauden.

Koska kaikille tulee poissaoloja kauden aikana, on mahdollista poissaoloja käydä korvaamassa kauden aikana kolme kertaa muissa harjoituksissa. Mikäli osallistut kolmeen tai useampaan harjoitusvuoroon viikossa, voit käydä korvaamassa kauden aikana 5 kertaa muissa harjoitusvuoroissa.

Kaikki korkeintaan 25-vuotiaat opiskelijat ovat oikeutettu 30 prosentin alennukseen. Mikäli haluat hyödyntää alennuksen, laitathan viestiä triathlon@turunurheiluliitto.fi.

Mikäli et ole varma pystytkö osallistumaan harjoituksiin säännöllisesti, huomaathan, että viikkoharjoituksiin on voi myös hyödyntää 10-korttia.