Valmennusryhmät

Turun Urheiluliiton triathlonjaostolaisille tarjotaan ryhmävalmennusta eri tason harjoituspaketteina. Valmennuksesta vastaavat Veikka Saren ja Riia Ojalainen.

Turun Urheiluliiton triathlonjaostolaisille tarjotaan ryhmävalmennusta eri tason harjoituspaketteina.  AG-kilparyhmä on kaikille avoin ryhmä, ja se soveltuu erinomaisesti kaikille aikuistriathlonisteille (AG=Age Group). Lisäksi seurassa on erillinen SM-ryhmä avoimen sarjan kilpailuissa menestykseen tähtääville. SM-ryhmän harjoittelu toteutetaan osittain yhdessä akatemian ja AG-kilparyhmän kanssa urheilijan tason ja tavoitteiden mukaan.

AG-kilparyhmän valmennuksesta vastaa huipputriathlonisti Veikka Saren. Ryhmän urheilijoille suunnitellaan harjoituskauden ajankohtaan sopiva ryhmäohjelma, joka lähetetään jäsenille 6–8 viikon välein. Harjoitusohjelma sisältää päiväkohtaiset harjoitukset joustovaralla urheilijan omat aikataulut ja tarpeet huomioiden. Ryhmien ohjelmissa huomioidaan jaoston uintiharjoitukset ja muut oheistapahtumat Turun seudulla (mm. tiistain Turku Juoksee -vedot ja Ruissalon testijuoksut).

Yhteisharjoittelu tapahtuu samanaikaisesti ja on valmennusryhmätoiminnassa tärkeässä arvossa. Harjoitusten läpiviennissä on kuitenkin eroja urheilijoiden taso- ja harjoitustottumukset huomioon ottaen. AG-kilparyhmän ohjelmaan kuuluu uintien lisäksi keskimäärin kaksi valmennettua harjoitusta per viikko: torstai-iltaisin pyöräharjoitus ulkona tai sisällä etäharjoituksena (Google Meet, sekä Zwift) ja perjantai-iltaisin lenkki + juoksutekniikkaharjoitus. Seuran yhteisten uintien ohjelmointi on sidottu yhteen valmennusryhmien muiden harjoitusten kanssa, mutta ryhmiin voi osallistua myös ilman uinteja.

20-25-vuotiaat opiskelijat saavat valmennusryhmien hinnoista 30 % alennuksen!

SM-ryhmä

SM-ryhmä on tarkoitettu niille seuramme urheilijoille, joiden tavoitteet ovat kilpailla avoimen sarjan SM-kilpailuissa ja joilta on jo näyttöjä Elite-sarjoista tai sitä vastaavasta harjoitteluun sitoutumisesta ja kilpailullisesta tasosta. Ryhmään kutsutaan tulosten perusteella, mutta voit myös hakea ryhmään lähettämällä vapaamuotoisen hakemuksen seuran valmennustiimin käsiteltäväksi osoitteeseen triathlon@turunurheiluliitto.fi.  Ryhmä harjoittelee osittain yhdessä seuran muiden ryhmien sekä urheilijan tason niin mahdollistaessa myös urheiluakatemian kanssa.

Harjoitukset: erillisen aikataulun mukaan

Hinta: 400€ /syys- tai kevätkausi

(Korkeintaan kolmeen vakiovuoroiseen yhteisharjoitukseen viikossa sitoutuville on alennettu hinta 300 €/kausi, lisätietoja triathlon@turunurheiluliitto.fi)

AG-kilparyhmä

AG-kilparyhmä soveltuu tavoitteellisesti triathlonia harjoitteleville ikäsarjaurheilijoille ilman yläikärajaa. Ryhmä hyödyntää seuran yhteistreenien harjoitustarjontaa. Mukaan voi myös tulla pelkkään ohjelmaan. Ryhmän harjoitusten sisältö noudattaa kausisuunnitelmaa, jossa on huomioita eri harjoitusalueiden ja lajikohtaisten kuormitusjaksojen vaihtelu sekä tarjolla olevat kilpailut. Myös seuran yhteisten harjoitusten sisältö on kytketty samaan vuosikelloon. Lisäksi ryhmälle järjestetään yhteisten viikkotreenien lisäksi satunnaisesti omia harjoituksia ja testejä.

Mukaan pääsee myös kesken kauden! Tähän helpoin tapa on ostaa pelkkä AG-kilparyhmään osallistuminen ja 10-kortti.

Seuran yhteiset viikkoharjoitukset

maanantai klo 19.30-20.00 keskivartalopainotteinen kuivaharjoitus, Impivaaran uimahallin liikuntasali

maanantai klo 20.15-21.30 uintiharjoitus, Impivaaran uimahalli, 25 metrin allas

tiistai klo 17.30-18.45 Juoksu harjoitus, Kupittaan puisto (matalan kynnyksen reippaampi juoksu)

keskiviikko 19.45-20.15 liikkuvuus- ja tukilihaspainotteinen kuivaharjoitus, Impivaaran uimahallin liikuntasali

keskiviikko klo 20.30-21.30 uintiharjoitus, Impivaaran uimahalli, 25 metrin allas

torstai klo 18.00-19.30 pyöräharjoitus, Etänä tai Velodrom

perjantai klo 18.00-19.20 Juoksuharjoitus, Kupittaan puisto ja Kupittaan urheiluhalli

lauantai klo 8-10 uintiharjoitus, Petreliuksen uimahalli

Lisäksi ryhmän viikko-ohjelmaan kuuluu ja rytmityksessä huomioidaan Turku Juoksee -harjoitus (tiistaisin klo 18.00-19.00 Kupittaalla)

Hinnat

All inclusive: 520€/ kevät- tai syyskausi  kaikki yhteiset viikkotreenit (uinti, pyörä, juoksu ja jumppa)+ ryhmätason harjoitusohjelman

Pyörät ja juoksut ja ryhmätason ohjelma: 320€

Uinnit ja ryhmätason ohjelma: 340€

AG-ryhmätason harjoitusohjelma: 50€/kk

Ohjelmarunko päämatkan mukaan + tilannekatsaus noin 2 kk välein: 200€ (Huom! ei sisällä testejä tai ryhmän omia harjoituksia)

Vastuuvalmentaja: Veikka Saren

Ilmoittautuminen AG-kilparyhmään

Maksu- ja peruutusehdot

Valmennusryhmiin ilmoittautuminen on sitova. Emme takautuvasti palauta maksuja. Mikäli sairastumisen tai muun painavan syyn vuoksi et pysty osallistumaan, olethan yhteydessä triathlon@turunurheiluliitto.fi, niin katsomme tapauskohtaisesti mahdollisista korvauskäytännöistä.

Koska kaikille tulee poissaoloja kauden aikana, on mahdollista poissaoloja käydä korvaamassa kauden aikana kolme kertaa muissa harjoituksissa. Mikäli osallistut kolmeen tai useampaan harjoitusvuoroon viikossa, voit käydä korvaamassa kauden aikana 5 kertaa muissa harjoitusvuoroissa.

Kaikki korkeintaan 25-vuotiaat opiskelijat ovat oikeutettu 30 prosentin alennukseen. Mikäli haluat hyödyntää alennuksen, laitathan viestiä triathlon@turunurheiluliitto.fi.

Mikäli et ole varma pystytkö osallistumaan harjoituksiin säännöllisesti, huomaathan, että viikkoharjoituksiin on voi myös hyödyntää 10-korttia.

Ilmoittautuminen AG-kilparyhmään