Kilpa- ja mastersuinti

Turun Urheiluliiton triathlonjaoston alla toimii myös uinti. Tällä hetkellä toimintaa on huipulle tähtäävänä kilpauintina sekä mastersuintina. Valmennuksesta vastaa Aija Hakala

Vuodesta 2020 lähtien Turun Urheiluliitto on ollut Suomen Uimaliiton jäsenseura. Uinti toimii seurassamme triathlonjaoston alla. Uinnin valmentajana toimii Aija Hakala. Seurassamme on tarjolla yksilöllistä uinnin valmennusta huipulle tähtääville uimareille sekä mastersuintiryhmä. Osaan uimareiden harjoitteluista on integroitu mukaan triathlonisteja. Uimareiden lisäksi myös nuoria ja triathlonisteja kilpailee uinnin erikoiskilpailuissa.

Kilpauinti

Seurassamme on tarjolla yksilöllistä uinnin valmennusta huipulle tähtääville uimareille. Osaan uimareiden harjoitteluista on integroitu mukaan triathlonisteja.

Huipulle tähtäävän kilpauinnin vuorot ovat ke klo 15.30-17.30, to klo 15.30-17.00 + liikuntasali 17.15-18.00 ja la klo 10.00-12.00. Muuten ryhmä harjoittelee akatemian vuoroilla, ja ryhmän uimareilla tulee olla SM-uintien aikarajat alitettuna sekä tavoitteet ja harjoitusmäärä kilpauinnissa menestymiseen vaadittavalla tasolla.

Lisätietoja: aija.hakala@gmail.com

Mastersuintiryhmä

Mastersuintiryhmä harjoittelee kaksi kertaa viikossa ohjatusti Impivaaran uimahallilla. Harjoituksissa käydään läpi kaikkien lajien tekniikkaa sekä monipuolisesti harjoitellaan eri vauhtialueilla ja lajitaitavuutta. Ryhmän tarkoituksena on mahdollistaa osallistuminen masteruintikilpailuihin, jossa on ikäryhmiä 5 vuoden välein 25-vuotiaasta yli 99-vuotiaisiin.

Valmentaja: Aija Hakala

Harjoitukset