Yleisurheilu

Tervetuloa yleisurheilemaan!

Turun Urheiluliiton yleisurheilujaosto on lasten ja nuorten urheilun Tähtiseura, joka tarjoaa ympäri vuoden laadukasta harraste- ja kilpaurheilutoimintaa lapsille ja nuorille.

Harjoittelemme kesäisin pääosin Paavo Nurmen Stadionilla ja talvisin Kupittaan Urheiluhallilla sekä Turun alueen koulujen liikuntasaleissa. Ohjauksesta ja valmennuksesta vastaavat seuramme koulutetut valmentajat.

Nonamen verkkokauppa

Seura-asujen tilaaminen onnistuu taas maaliskuussa.

Verkkokauppa on auki 18.-24.3.2024.

Asusovitusmahdollisuus ke 20.3.2024 klo 16-20 Paavo Nurmen Stadionin neuvottelutilassa.

Tervetuloa valmentajaksi Turun Urheiluliittoon!

Hei sinä valmennuksesta kiinnostunut!

Haluatko valmentaa Tähtiseurassa ja kehittyä yleisurheiluvalmentajana? Tervetuloa mukaan Turun Urheiluliiton valmennustoimintaan! Haemme tällä hetkellä valmentajia mukaan eri ikäisten lasten ja nuorten ympärivuotisiin sekä kausittaisiin ryhmiimme.

Jäseneksi liittyminen

Voit liittyä jäseneksi MyClub-sivuston kautta.

Jäsenmaksun hinta on 30 € (15-vuotiaat ja nuoremmat 20 €). Yleisurheilujaoston jäsenenä saat mm. jäsenhintaiset Tilastopajatunnukset sekä alennuksia juoksutapahtumistamme. Koodit ja ohjeet toimitetaan sähköpostilla jäsenrekisterimme kautta. Lisätietoja jäsenyydestä ja jäseneduista saat: riitta.hyvarinen@turunurheiluliitto.fi.

Seuraa meitä somessa

Haemme tällä hetkellä valmentajia mukaan eri ikäisten lasten ja nuorten ympärivuotisiin sekä kausittaisiin ryhmiimme. Tästä esimerkiksi kiva työ kesäksi nuorelle🤩
Lisätietoja antaa seuran nuorisovalmennuspäällikkö Camilla Nakolinna (puh. 040 900 7881, ...camilla.nakolinna@turunurheiluliitto.fi)

SM-hallien toinen kisapäivä 🥈🥈🥈🥉

🥈 Mustafe Muuse 3000 m
🥈 Heta Tuuri korkeus
🥈 Emmi Valtonen 5-ottelu
🥉 Nico Oksanen kuula
6️⃣ Oskari Henttinen seiväs
6️⃣ 4 x 300 m viestijoukkue Konsta Gröndahl, Markus Teijula, Elias Tuominen ja ...Christian Vänttinen

🥉 Lisäksi Kaustisella moukarin talvimestaruuskisoissa Venla Manner nappasi pronssia N17-sarjassa.

🖤💛

#mustakeltainen #myötäTuULessa #yleisurheilu

SM-hallien ensimmäinen kisapäivä 🥇

🥇 Jerry Jokinen käveli 5000 metrillä voittoon ennätyajallaan 19.26,80, joka on samalla myös 22-vuotiaiden halli-SE ylipitkällä radalla.

4️⃣ Minttu Laurila oli naisten kuulakisan nelonen tuloksella 15.07 💪

5️⃣ ...Emma Rovasalo sivusi kauden parasta tulostaan ja kuittasi naisten seipäässä vitostilan 🖤💛

7️⃣ Sisu Moilanen selvisi loistavasti ensiesiintymisestään aikuisten SM-kisoissa ja nousi uuden ennätyksensä 3.57,03 turvin B-erästä koko kisan seitsemänneksi 🔥

#mustakeltainen #myötäTuULessa #yleisurheilu

Turun Urheiluliiton urheilijaesittelyssä moninkertainen arvokisaedustaja, korkeushyppääjä @hetatuuri 🔥

Viime kesänä Suomea Budapestin MM-kisoissa edustanut ja Timanttiliigassa hypännyt Heta tavoittelee ensi kesältä EM- ja Olympiakisojen lisäksi kultaa Kalevan kisoista. Heta ...valoittaa videolla urheilijan arkea, antaa arvokkaita vinkkejä nuorille urheilijoille ja kertoo, mikä Turun Urheiluliitossa on parasta 🤩 Videolta selviää vastaukset mm. seuraaviin asioihin👇🏽

1. Esittely ja parhaat saavutukset
2. Viime kesän onnistumiset ja tavoitteet kesälle 2024
3. Tyypilliset päivittäisharjoittelupaikat
4. Mitä urheilijan arkeen kuuluu harjoittelun lisäksi?
5. Aamu- vai iltatreenit?
6. Alkuverkka pyörällä vai hölkäten?
7. Halli- vai ulkokisat?
8. Kummalla on huonommat jutut, Laaksosella vai Leskisellä?

Tsemppiä Hetalle viikonlopun SM-halleihin! 🖤💛 Naisten korkeus hypätään Tampereella su (18.2.) klo 14.25 alkaen 🔥

🎥 kilpailuvideo YLE

#korkeushyppy #tuulyleisurheilu #mustakeltaiset #myötätuulessa #urheilijanelämää #urheilijaesittely #yleisurheilu

Huomenna tilin kaappaa itselleen mustakeltaisiin siirtynyt 400 m & 800 m juoksija @christianvanttinen ⚫️🟡

Christian aloitti hallikauden viime viikolla OP-viesteissä ja valmistautuminen seuraavaan kilpailuun on jo hyvässä vauhdissa.

Tervetuloa seuraamaan huomenna ...Christianin päivää tänne Instagramin puolelle ⚫️🟡

#mustakeltainen #tuulyleisurheilu #myötäTuULessa

Lämmin kiitos kaikille urheilijoille, valmentajille, huoltajille ja vapaa-ehtoisille, jotka teitte eilisistä OP-viesteistä yhden tammikuun sykähdyttävimmistä urheilutapahtumista 🔥⚡️✨ Eilen siis kilpailtiin 39. OP-viestit Turun Kupittaalla 🖤💛

Viesteissä nähtiin taas ...kerran valtavaa taistelua, hienoa heittäytymistä, kovia loppukirikamppailuja ja joukkuetovereiden armotonta kannustusta!

Vastaavaa tapahtumaa, joka kokoaa samaan tapahtumaan kaikenikäiset urheilijat taistelemaan joukkueidensa puolesta, saa etsiä 💪🏾👊🏾🙌🏽 Lämmin kiitos @lahdenahkera @tampereenpyrintoyleisurheilu ja @helsinginkisaveikot 💥🔥🏆⚡️✨
.
#tuulyleisurheilu #mustakeltaiset #opviestit #yleisurheilu #pikajuoksu #kestävyysjuoksu #hallikisat #parastapaikanpäällä #trackandfield #tracklife

Perinteiset OP-viestikarnevaalit täyttivät eilen Kupittaan hallin urheilun juhlalla! 🏆🔥

Tiukka voittotaistelu kääntyi toistamiseen @helsinginkisaveikot voittoon, kun TuUL taipui Helsingille niukasti lukemin 82-78. Päätöslajin, miesten pikaviestin, voittanut ...@tampereenpyrintoyleisurheilu oli kolmas 68 pisteellä ennen @lahdenahkera, joka 48 pisteellä jäi tällä kertaa neljänneksi.

Kiitos Tampere, Helsinki ja Lahti - ensi kertaan! 👋🏼🖤💛

Perinteiset OP-viestikarkelot keräävät perjantaina taas Kupittaan Urheiluhallin täyteen Suomen ykkösurheilijoita ja fanaattista seuraväkeä.

Viime vuonna HKV nousi viestiseuraottelun voittoon viimeisessä lajissa ja HKV on hienoinen ennakkosuosikki myös tänä vuonna. Hyvin ...tasaista pistekamppailua on kuitenkin jälleen lupa odottaa. Ennakkoon ilmoitetut joukkueet ovat nähtävillä Kilpailukalenterissa.

Tampereen seuraottelussa lopulta voiton vienyt TuUL tulee viime vuoden tapaan keräämään hyvän pistepotin 11-15-vuotiaiden lajeissa. Esimerkiksi P13-sarjan pikaviesti ja kaikki 15-vuotiaiden viestit ovat vahvoja turkulaislajeja.

Todennäköisesti HKV kerää yli 15-vuotiaiden lajeista eniten pisteitä. Turkulaisilla on hyvät joukkueet M17 ja M19 pitkissä viesteissä, mutta HKV on 19-vuotiaissa kuitenkin ennakkoon vahvempi. Lahden Ahkera on kovilla joukkueilla mukana sekä N17 että N19 pitkässä viestissä. Lahtelaiset ovat suosikkeja myös M17 pikaviestissä, tamperelaiset puolestaan M19 pikaviestissä. HKV ja Pyrintö taistelevat tiukimmin N17 ja N19 pikaviestien voitoista.

HKV ja Pyrintö ovat tasokkaimmilla joukkueilla mukana miesten pikaviestissä. Naisten pikaviesti lienee hyvin tasainen. Miesten pitkässä viestissä tulee tiukka kamppailu TuUL:n ja HKV:n välillä. Naisten pitkään viestiin Ahkera on ilmoittanut saman joukkueen, joka voitti viime syksynä DMR-viestin SM-kultaa.

Viestit starttaavat puoli seitsemältä. Tervetuloa Kupittaalle!

#myötäTuULessa
#mustakeltaiset
#opviestit
#opviestit2024
#opturunseutu

Huomenna päivittelyvuorossa Turun Urheiluliittoon seuraa vaihtanut kolmiloikkaaja @sirisavolainen 🖤💛

Siri aloittaa kolmiloikassa hallikauden viikonloppuna, ja huomenna pääsette seuraamaan, miltä Sirin päivä näyttää juuri ennen hallikauden alkua!

#myday ...#tuulyleisurheilu #mustakeltainen #myötäTuULessa

Sponsorit